Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura 2017

Per un aire més net

La Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura 2017 se celebra del 16 al 22 de setembre a Barcelona amb un programa ampli d’activitats organitzades per l'Ajuntament, entitats i associacions, amb l'objectiu de millorar la qualitat de l’aire. La mobilitat sostenible és un dels eixos principals sobre els quals es treballa, promovent-la entre la ciutadania i facilitant la pacificació de l’espai públic per mostrar com seria una ciutat més verda, més confortable i menys contaminada.

Sota el lema compartit amb la Generalitat de Catalunya, ‘Mobilitza’t per un aire més net!’, la Setmana del 2017, a més de vetllar per una vida saludable, sostenible i segura, també reforça el potencial de la mobilitat intel·ligent a l'hora de contribuir al desenvolupament econòmic.

Per aquest motiu, es promouen els desplaçaments a peu, amb bicicleta o amb transport públic per posar en relleu els beneficis que comporta per a la salut de les persones moure's sense utilitzar vehicles propulsats amb combustibles fòssils.

Entre els objectius principals de la Setmana destaquen els següents:

• Estimular entre la ciutadania un ús racional del vehicle privat, compatible amb el desenvolupament urbà sostenible, en particular amb la protecció de la qualitat de l’aire, la prevenció d’accidents de trànsit, la reducció d’emissió de gasos amb efecte d’hivernacle i el consum racional dels recursos energètics.
  • Sensibilitzar la ciutadania sobre els impactes ambientals del transport i informar-la sobre les seves diferents modalitats.
  • Impulsar l’ús dels mitjans de transport sostenibles i, en particular, del transport públic, la bicicleta, la mobilitat a peu i els vehicles elèctrics.
  • Recuperar alguns carrers per a la ciutadania, amb la seva pacificació i el desenvolupament d’activitats que potenciïn el retrobament de la ciutadania amb la ciutat, la seva gent i el seu patrimoni cultural, en un entorn saludable i relaxat.
  • Reflexionar sobre com afecta a la nostra salut l’ús excessiu del transport motoritzat. Per una banda, la contaminació atmosfèrica, acústica i la congestió que generen tenen un impacte negatiu no només sobre els sistemes respiratori i cardiovascular, sinó també sobre altres aspectes com l’estrès. Per l'altra banda, propicien el sedentarisme i la inactivitat física.

La Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura és un esdeveniment que s'emmarca dins la European Mobility Week en què centenars de ciutats de diversos països del món organitzen activitats similars a les que tenen lloc a Barcelona durant una setmana per tal de conscienciar sobre un model de mobilitat més saludable, segura i sostenible en benefici de tothom.

L'Àrea d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona és l'encarregada de coordinar les activitats i els actes que es duen a terme a la ciutat durant la celebració de la Setmana.