Mobilitat Sostenible

Un model de mobilitat sostenible és un model saludable i baix en carboni, que té com a prioritat la qualitat de vida urbana i el benestar col·lectiu, així com crear un espai públic confortable que afavoreixi la convivència ciutadana.

Aquesta voluntat s’expressa en el Pla de Mobilitat Urbana de Barcelona 2013-2018 per mitjà d’accions dirigides a reduir progressivament el consum dels combustibles fòssils i els impactes ambientals i sobre la salut de les persones que es deriven de les emissions contaminants, és a dir, minimitzar la petjada de carboni.

El trànsit de vehicles a motor és, des de fa anys, la principal font de contaminació a la ciutat, en especial de contaminants com els òxids de nitrogen i les partícules sòlides, a més de la principal font de soroll. Impulsar les energies alternatives en els vehicles, reduir l’ús del vehicle, introduir noves tecnologies de gestió de la mobilitat o facilitar el transvasament cap als modes més eficients són les principals línies d’actuació en les que es vol seguir actuant per millorar la qualitat ambiental de Barcelona i complir els objectius que marca la normativa europea.

MOBILITAT SOSTENIBLE

2012

4 de 7
estacions
no compleixen valor
mitjà anual NO2

2018

100%
estacions
compleixen
paràmeters UE
(NO2 - PM10)

Font: Ajuntament de Barcelona – Pla de Mobilitat Urbana 2013-2018

Accions per la Mobilitat Sostenible

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar l'accessibilitat i confort de voreres i espais per a vianants

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Ampliar la superfície dedicada al vianant

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Desenvolupar zones pacificades més eficients i eficaces

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Promoure els Camíns Escolars i la mobilitat sostenible i segura als centres educatius

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Potenciar la figura del vianant: revisió normatives, ordenances i altres actuacions

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Revaloritzar la figura del vianant: divulgació, comunicació i promoció



  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Ampliar i millorar la xarxa d’itineraris de bicicleta

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Augmentar l’oferta d’aparcaments de bicicletes a la via pública

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Revisar i millorar els punts conflictius amb més sinistralitat

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Promoure la creació de places d’aparcament segur de bicicletes

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Reactivar el registre i marcatge de bicicletes i altres serveis vinculats

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar la gestió de les bicicletes al dipòsit municipal

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar la millora de l’adequació del transport públic per a l’accés de bicicletes

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar els punts de servei per a la bicicleta a les estacions de transport públic

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar l’eficiència del servei de bicicletes públiques de la ciutat

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Afavorir l’ús de la bici per part de col·lectius privats

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Adaptar la normativa existent a la realitat de la bicicleta i altres ginys

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Promoure l’ús de la bicicleta elèctrica

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Revaloritzar la bicicleta: divulgació, comunicació i promoció



  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Implantar la Nova Xarxa Bus

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar el servei de les línies d’autobús

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar la connexió amb la resta de línies interurbanes

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar la regulació de les línies interurbanes en estacions d’autobusos

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Impulsar les infraestructures de transport d’autobusos

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar els carrils BUS-VAO d’entrada a Barcelona

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Emprar vehicles (autobusos) més sostenibles

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar l'implantació de la T-Mobilitat: únic títol de transport públic

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar la integració, dins de la T-Mobilitat, dels sistemes de transport públic, bicicleta, car-sharing i aparcament fora de calçada per vehicles alternatius i Park&Ride

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Disminuir els km en buit de circulació de taxis

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar l’ús de vehicles (taxis) sostenibles i accessibles

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Facilitar noves tecnologies en la gestió de parades de taxi de la ciutat

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Garantir l’accessibilitat al transport públic

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Coordinar amb altres administracions per fer efectives les infraestructures del transport previstes a la ciutat de Barcelona o que facilitin els objectius del PMU

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Optimitzar oferta/demanda i ocupació del transport públic discrecional

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar la revisió de la normativa vigent per preveure espai d'encotxament i desencotxament autocars discrecionals en equipaments

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Ampliar la xarxa de Zona Bus i incorporació de noves tecnologies per millorar la gestió i la informació als usuaris del servei Zona Bus

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Elaborar i implementar el Pla de Mobilitat Turística



  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Assignar operatives pròpies a cada context (DUM)

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar regulació específica zonificada de la DUM: Carril C/D, finestres temporals

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar la implantació d’Àrees de Proximitat i Centres de Distribució

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Promocionar el repartiment DUM amb mitjans de baix impacte

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar la gestió de la DUM en funció de paràmetres ambientals: etiquetatge Generalitat. Coordinació amb l’AMB

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar la informació disponible (DUM)

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar el seguiment i control d’indisciplina i seguretat (DUM)

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Incorporar noves tecnologies per millorar la gestió de la DUM



  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Definir i estudiar l’eficiència del sistema amb canvis de sentits

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar la senyalització informativa

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Gestionar el trànsit amb criteris ambientals

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar el canvi modal vehicle privat a transport públic o vehicle compartit

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar els sistemes de sharing / pooling de vehicles

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar la possibilitat de fer servir alguns carrils específics per vehicles sostenibles i d’alta ocupació

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar informació en temps real i possibilitat de modes de transport alternatiu aplicant noves tecnologies

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Promoure vehicles més eficients, més segurs i més nets. Fomentar l'ús del vehicle elèctric i l’ús d’altres combustibles com GLP, GNC, Biogàs, H2, ..

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar incentius per afavorir aquests vehicles (sostenibles) dintre de l’àmbit municipal

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Augmentar el control de soroll i emissions contaminants (dels vehicles)

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Revisar i millorar la gestió de l’estacionament en superfície

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Revisar el Pla d’aparcaments municipals en subsòl

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar la possible revisió de les normes urbanístiques i adaptar el rati d’estacionament d’edificis a la realitat del territori

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fer divulgació de la mobilitat sostenible i segura

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar la regulació de l’estacionament en superfície de les motos

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Revisar i redissenyar les zones ZAM

Actualitat

26/06/2017

Tall de trànsit amb motiu del Foc i Rock

Afectacions de trànsit el proper dissabte 1 de juliol, de 21.30 a 23 h.

03/05/2017

Afectacions per la Festa del Comerç

Mobilitat. Aquest dissabte 6 de maig se celebra la Festa del Comerç a Gràcia i alguns carrers es tallaran al trànsit, mireu les afectacions i alternatives de mobilitat.

03/05/2017

Aquest dissabte arriba la Festa del Comerç a Gràcia!

Festa. Aquest dissabte 6 de maig les botigues de Gràcia sortiran al carrer per celebrar la Festa del Comerç amb un munt d'activitats per tothom, no us ho perdeu!

Llegir més +