Mobilitat Equitativa

Tots els ciutadans tenen dret a moure’s de forma sostenible, segura i saludable per la ciutat. Perquè això sigui possible, l’espai públic ha d’estar repartit d’acord a una jerarquia de prioritats que posi per davant els vianants i els ciclistes a la resta de modes de transport, i que atorgui al transport públic un espai reservat a banda del vehicle privat.

Així, els ciutadans han de poder realitzar les seves activitats quotidianes per Barcelona desplaçant-se a peu, en bicicleta o en transport col·lectiu sense que els calgui haver de dependre exclusivament d’un vehicle privat. La compacitat del teixit urbà a Barcelona ha afavorit tradicionalment aquesta mobilitat de baixa intensitat energètica i ambiental, ja que tant les distàncies i l’orografia com la barreja d’usos i activitats en cada barri i districte ho han facilitat.

La progressiva ampliació en els darrers anys de les voreres i zones destinades a la mobilitat a peu i en bicicleta a Barcelona i la consegüent reducció de les destinades a la circulació i aparcament dels vehicles a motor, i la millora i ampliació de la xarxa de transport públic per apropar-la i fer-la més accessible al major nombre de ciutadans, ha respost a aquesta voluntat municipal de repartir de forma més equitativa l’espai disponible, afavorint els usos socials del carrer i fent de la mobilitat sostenible un instrument d’integració i cohesió humana. El Pla de Mobilitat Urbana 2013-2018 integra també aquestes propostes i planteja un conjunt de mesures dirigides a continuar invertint esforços en crear un espai públic més confortable i segur. 

Documentació

MOBILITAT EQUITATIVA

2012

12'
freqüència mitjana

2018

Al voltant
6'
freqüència mitjana
amb la nova xarxa bus

Font: Ajuntament de Barcelona – Pla de Mobilitat Urbana 2013-2018

Accions per la Mobilitat Equitativa

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar l'accessibilitat i confort de voreres i espais per a vianants

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Ampliar la superfície dedicada al vianant

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Augmentar la seguretat del vianant

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Desenvolupar zones pacificades més eficients i eficaces

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Promoure els Camins Escolars i la mobilitat sostenible i segura als centres educatius

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Potenciar la figura del vianant: revisió normatives, ordenances i altres actuacions

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Revaloritzar la figura del vianant: divulgació, comunicació i promoció



  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Ampliar i millorar la xarxa d’itineraris de bicicleta

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Augmentar l’oferta d’aparcaments de bicicletes a la via pública

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Revisar i millorar els punts conflictius amb més sinistralitat

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Promoure la creació de places d’aparcament segur de bicicletes

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Reactivar el registre i marcatge de bicicletes i altres serveis vinculats

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar la gestió de les bicicletes al dipòsit municipal

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar la millora de l’adequació del transport públic per a l’accés de bicicletes

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar els punts de servei per a la bicicleta a les estacions de transport públic

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar l’eficiència del servei de bicicletes públiques de la ciutat

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Afavorir l’ús de la bici per part de col·lectius privats

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Adaptar la normativa existent a la realitat de la bicicleta i altres ginys

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Promoure l’ús de la bicicleta elèctrica

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Revaloritzar la bicicleta: divulgació, comunicació i promoció



  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Implantar la Nova Xarxa Bus

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar el servei de les línies d’autobús

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar la connexió amb la resta de línies interurbanes de bus

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar la regulació de les línies interurbanes en estacions d’autobusos

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Revisar els recorreguts de les línies interurbanes de bus dins la ciutat

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Impulsar les infraestructures de transport d’autobusos

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar els carrils BUS-VAO d’entrada a Barcelona

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Utilitzar els vehicles (autobusos) més sostenibles

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar els intercanvis dels ramals de la L3 i L4 (metro)

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar l'implantació de la T-Mobilitat: únic títol de transport públic

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar la integració, dins de la T-Mobilitat, dels sistemes de transport públic, bicicleta, car-sharing i aparcament fora de calçada per vehicles alternatius i Park&Ride

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Disminuir els km en buit de circulació de taxis

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar l’ús de vehicles (taxis) sostenibles i accessibles

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Facilitar noves tecnologies en la gestió de parades de taxi de la ciutat

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Garantir l’accessibilitat al transport públic

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Coordinar les administracions per fer efectives les infraestructures del transport previstes a la ciutat de Barcelona o que facilitin els objectius del PMU

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Optimitzar oferta/demanda i ocupació del transport públic discrecional

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar la revisió de la normativa vigent per preveure espai d'encotxament i desencotxament autocars discrecionals en equipaments

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Ampliar la xarxa de Zona Bus i incorporar noves tecnologies per millorar la gestió i la informació als usuaris del servei Zona Bus

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Elaborar i plementar el Pla de Mobilitat Turística



  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Assignar operatives pròpies a cada context (DUM)

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar regulació específica zonificada de la DUM: Carril C/D, finestres temporals

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar la implantació d’Àrees de Proximitat i Centres de Distribució

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Promocionar el repartiment DUM amb mitjans de baix impacte

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar la gestió de la DUM en funció de paràmetres ambientals: etiquetatge Generalitat. Coordinació amb l’AMB

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Establir mesures DUM per a la gran distribució

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar la informació disponible (DUM)

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar el seguiment i control d’indisciplina i seguretat (DUM)

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Incorporar noves tecnologies per millorar la gestió (de la DUM)



  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Definir i estudiar l’eficiència del sistema amb canvis de sentits

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Millorar la senyalització informativa

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Gestionar el trànsit amb criteris ambientals

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar el canvi modal vehicle privat a transport públic o vehicle compartit

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Fomentar sistemes de sharing / pooling de vehicles

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar la possibilitat de fer servir alguns carrils específics per vehicles sostenibles i d’alta ocupació

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Revisar i millorar la gestió de l’estacionament en superfície

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Revisar el Pla d’aparcaments municipals en subsòl

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar la possible revisió de les normes urbanístiques i adaptar el rati d’estacionament d’edificis a la realitat del territori

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Estudiar la regulació de l’estacionament en superfície de les motos

  • A peu
  • En bicicleta
  • En transport públic
  • En cotxe
  • En moto
  • En camió

Revisar i redissenyar les zones ZAM

Actualitat

26/06/2017

Tall de trànsit amb motiu del Foc i Rock

Afectacions de trànsit el proper dissabte 1 de juliol, de 21.30 a 23 h.

03/05/2017

Afectacions per la Festa del Comerç

Mobilitat. Aquest dissabte 6 de maig se celebra la Festa del Comerç a Gràcia i alguns carrers es tallaran al trànsit, mireu les afectacions i alternatives de mobilitat.

03/05/2017

Aquest dissabte arriba la Festa del Comerç a Gràcia!

Festa. Aquest dissabte 6 de maig les botigues de Gràcia sortiran al carrer per celebrar la Festa del Comerç amb un munt d'activitats per tothom, no us ho perdeu!

Llegir més +