"Trinitat Nord albergarà serveis de barri, de districte i de ciutat"

Participació. El conseller de Districte Josep Alberjón parla del procés participatiu que s'engega aquest dissabte 13 a partir de les 10.00 hores a la Trinitat Vella per repensar la zona nord.

El veïnat de la Trinitat Vella està cridat a dir la seva per engegar el procés de remodelació de la zona nord del barri.

Com comença aquest procés participatiu?

Dissabte es recuperarà un procés participatiu que es va engegar fa ja dos mandats però que es va quedar aparcat pels problemes derivats de la crisi. L’objectiu de llavors era decidir què anàvem a fer quan la presó quedés desocupada i la gent s’hi va implicar molt, fins i tot, es van crear quatre grups de treball que van ser els que finalment van resoldre el que demanava el barri a l’Ajuntament. Com que allò va quedar aturat, ara la idea és recuperar tot el procés per repensar la zona de Trinitat Nord amb criteris actuals perquè moltes de les coses que es van posar fa anys damunt la taula potser ja no són necessàries.

Quins projectes es podrien posar en marxa?

El que es busca és que l’espai del centre penitenciari pugui acollir serveis de barri, serveis de districte i serveis de ciutat. El veïnat de la Trinitat Vella creuen que la remodelació de la zona és una oportunitat per a que el barri pugui donar serveis a la ciutat i deixi de veure’s com la perifèria. Per exemple, fa uns anys es va demanar que s’instal·lés una facultat o extensió universitària d’algun centre superior de la ciutat. A nivell de barri també hi havia propostes com, per exemple, la d’ubicar l’escola d’adults, que ara està en un lloc més petit.

Esperem que aquesta vegada el procés no es quedi encallat…

Confiem en que podrem desencallar la remodelació de Trinitat Nord i que no torni a quedar aparcada perquè ja s’han fet assemblees de barri amb les tinents d’alcaldessa Janet Sanz i Laia Ortiz que es van comprometre a dur a terme aquest projecte. Des de la Generalitat també s’ha volgut deixar clar que el procés serà irreversible. El problema és que el nostre projecte no va tan ràpid com el de la Model perquè el centre penitenciari de la Trinitat Vella ara ha passat a tenir tercer grau.

Tot i això, es poden fer avanços?

El que comença a quedar clar és que el centre penitenciari ha d’acabar marxant però nosaltres no cal que esperem a que estigui totalment tancat. Per ara, dos blocs ja han quedat inutilitzats i es poden construir. A més, aquests espais ja han estat cedits a l’Ajuntament i ja són susceptibles de comptar amb dos edificis. També hi ha una zona verda que es podria recuperar com a parc, tot i que aquesta proposta encara està més verda.