Tecnologia al servei de la ciutadania

Smart City Expo. La innovaciA? tecnolA?gica municipal, que sa��exposa al congrA�s de les ciutats intelA�ligents, atA�n reptes de mobilitat, participaciA?, habitatge, medi ambient i urbanisme.

La innovaciA? municipal, adreA�ada a atendre els principals reptes de mobilitat, participaciA?, drets socials, habitatge, medi ambient i urbanisme, es mostra a la��Smart City Expo World Congress da��enguany mitjanA�ant la��exposiciA? da��un total de 23 projectes.

Alguns dels projectes que ja s’han implementat, com per exemple la plataforma decidim.barcelona o la BA?stia A?tica i de Bon Govern, han posat de manifest que la participaciA? ciutadana ha esdevingut un element clau per al desenvolupament i la millora de solucions que donin resposta a les veritables necessitats de la ciutat.

A�s per aquesta raA? que aquesta nova ediciA? de la��Smart City Expo World Congress, que tA� lloc entre el 14 i el 16 de novembre, pretA�n posar un A?mfasi especial en l’apoderament ciutadA�, o dit amb altres paraules, en el foment de la participaciA? activa dels ciutadans pel que fa als processos governamentals i la presa de decisions per impulsar canvis positius per a les seves comunitats i ciutats, a fi d’assolir la inclusiA? dels colA�lectius mA�s desfavorits i la construcciA? d’una societat mA�s democrA�tica, equitativa i justa.

Habitatge

En el marc del congrA�s, tambA� s’ha organitzat una trobada internacional de ciutats amb el lema a�?Smart housing in a smart citya�?A�per treballar sobre l’habitatge. Alguns dels elements mA�s destacats sA?n el debat sobre les mesures per estabilitzar la pujada de preus del lloguer, la presentaciA? de l’informe sobre l’estat de l’habitatge a la UniA? Europea o elA�nou cens d’habitatges buits i borsa de lloguer d’habitatges de Barcelona,A�que permetrA�A�detectar els pisos buits i posar-los a disposiciA? de la ciutadania a un preu inferior al del mercat.

En relaciA? amb la resta de projectes, destaquen especialment la implementaciA? del 5G, que ha de ser una eina per permetre democratitzar l’accA�s a les infraestructures de xarxes mA?bils, la iniciativa GrowSmarter, que preveu la instalA�laciA? de punts de cA�rrega rA�pida per a vehicles elA?ctrics, la creaciA? de parades de taxis intelA�ligents i la construcciA? d’habitatges d’alta eficiA?ncia energA?tica, el programa d’impuls i monitoratge de la generaciA? d’energia solarA�o el repte conjunt llanA�at per Barcelona i Nova YorkA�sobre la mobilitat de les persones amb discapacitat visual.