S’inicien les obres per implantar les escales mecàniques dels Canadencs

Urbanisme. La intervenció tindrà una durada de set mesos i mig i també permetrà renovar les escales existents, les zones verdes i els espais d’estada d’aquest àmbit

Aquest mes de juliol s’iniciaran les obres per implantar unes noves escales mecàniques al barri de la Teixonera, substituint les actuals escales dels Canadencs. S’actuarà sobre un total de 740 m2.

L’actuació consisteix en la implantació d’unes escales mecàniques en aquest àmbit amb l’objectiu de connectar el desnivell de 14,50 m entre els carrers de Samaniego i d’Arenys, donant alhora accés als replans entremitjos existents que comuniquen les entrades i sortides de les dependències de la Parròquia de Sant Cebrià, l’accés inferior al Centre Cívic de la Teixonera i la sortida d’emergència de la pista esportiva de la parròquia.

El projecte preveu la implantació d’unes escales mecàniques en tres trams. Amb la intervenció, també es reordenaran les escales actuals, les zones verdes i els espais d’estada. A banda, es renovaran les xarxes de serveis existents (reg, enllumenat, drenatge, clavegueram i telecomunicacions), així com la retirada de la línia aèria telefònica, soterrant totes les noves xarxes.

Aquesta actuació forma part del Pla de Barris de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera, que promou millores en els entorns urbans dels dos barris. Aquest Pla de Barris també inclou escales mecàniques al carrer Mare de Déu dels Àngels amb carrer Sant Dalmir, les obres de les quals van iniciar-se al mes de maig.

Està previst que l’actuació tingui una durada de set mesos i mig. El pressupost de la intervenció és d’1,5 milions d’euros.

L’Ajuntament de Barcelona treballa des de fa anys per millorar les condicions d’accessibilitat en els barris amb pendents pronunciades, especialment als districtes de muntanya. L’orografia de la capital catalana fa imprescindible optimitzar el servei de les instal·lacions per ajudar als ciutadans a moure’s amb rapidesa i amb comoditat.

Actualment la ciutat compta amb una completa xarxa d’escales mecàniques, ascensors verticals i ascensors inclinats a l’espai públic que permeten salvar els desnivells i assolir dreceres entre àmbits que estan molt distanciats o en els quals és complicat d’accedir-hi. El districte d’Horta-Guinardó és el que més escales mecàniques té: compta amb 32 escales mecàniques, 9 ascensors i 3 ascensors inclinats.