Sessió informativa sobre les millores a la xarxa de carrils bici i la xarxa de bus a Gràcia

Mobilitat. El proper dimecres 13 de setembre a les 18.30 h tindrà lloc la sessió informativa oberta a tothom sobre les millores a la xarxa de carrils bici i de bus a Gràcia.

El proper dimecres 13 de setembre de 2017 tindrà lloc la sessió informativa oberta a tots els veïns i veïnes sobre les millores a la xarxa de carrils bici i de bus a Gràcia, a les 18.30 h a la Sala d'Actes de la seu del Districte de Gràcia (Pl. de la Vila, 2). Us hi esperem!

L’ampliació de la infraestructura ciclista a Barcelona preveu la construcció de 32 nous carrils durant els propers mesos. Alhora, en el marc de la Mesura de Govern per a la “Millora de la qualitat i explotació de la infraestructura de Transport Públic en superfície” i del desplegament de la fase final de la Nova Xarxa Bus, des d’aquest estiu ja s’ha incrementat fins a 4km de la xarxa de carril bus.

En els propers mesos, la xarxa de carrils bici i la de carrils bus creixerà de manera substancial, en el marc de millora d’ambdues infraestructures a la ciutat amb l’objectiu de disminuir la presència dels vehicles privats a motor i contribuir en la mobilitat sostenible.

Per aquest motiu, les properes setmanes tindran lloc un seguit de sessions informatives arreu de la ciutat, obertes a la ciutadania, per donar a conèixer els projectes de construcció de carrils bici i carrils bus a la ciutat.

L’encarregada d’encetar el procés informatiu serà la sessió del districte de Gràcia, prevista pel dimecres 13 de setembre a les 18.30h a la seu del districte (plaça de la Vila de Gràcia, 2); seguida per la sessió de Sant Andreu, el 18 de setembre a les 18.30 hores a la Sala d’actes de la Seu del districte de Sant Andreu (plaça d’Orfila, 1); i Sant Martí, el 21 de setembre a les 18.30 hores, a la sala d’actes de la Seu del districte de Sant Martí (plaça Valentí Almirall, 1).

Després de la Mercè, les sessions prosseguiran a Sarrià-Sant Gervasi, el 26 de setembre a les 18.00 hores al Centre Cívic Vila Florida (carrer de Muntaner, 544); a Horta-Guinardó, el 27 de setembre a les 18.30 hores, amb la ubicació per concretar; a l’Eixample, el 19 de setembre a les 18.30 hores a la sala d’actes de la Seu del districte (c.d’Aragó, 311); i a Les Corts, l’11 d’octubre a les 18.00 hores a la Sala d’actes de la Seu del districte (plaça Comas, 18).

El districte de Sants-Montjuïc comptarà amb dues sessions: el 20 de setembre, centrada en l’entorn el barri de Sants, Can Mantega i Joan Güell, amb ubicació i horari per confirmar, i el 28 de setembre al Centre Cívic Casa del Rellotge (passeig de la Zona Franca, 116), a les 18.30h, en el marc de la Taula de la Mobilitat del barri de la Marina, centrada en els canvis de mobilitat previstos al barri.

Una infraestructura ciclista més segura

Durant aquest estiu s’han iniciat 11 actuacions relacionades amb el carril bici, i fins a finals d’any n’hi haurà 21 més. L’objectiu és dotar a la ciutat d’una infraestructura ciclista que asseguri un espai propi en la trama urbana, afavorint la coexistència i convivència entre els diversos modes de desplaçament i ofereixi seguretat als col·lectius més vulnerables.

En aquest sentit, per millorar la seguretat de ciclistes i vianants, es prioritzen els carrils unidireccionals, en un únic sentit i en la mateixa direcció que els vehicles, i per la calçada, on ja s’ubiquen el 80% dels carrils existents, per alliberar el pas dels vianants a les voreres.

Els últims carrils que s’han traslladat a la calçada han estat, durant aquest estiu, els del passeig de Sant Joan, el passeig de Pujades i la connexió de l’avinguda Diagonal amb el Campus Besòs.

Actualment, a Barcelona hi ha 152 quilòmetres de carril bici. D’aquí a poc més de dos anys s’haurà ampliat la xarxa un 31%. L’objectiu és avançar pel que fa a la mobilitat sostenible, que no contamina, i a la mobilitat activa, que beneficia la salut de la ciutadania.

Un  transport en superfície més ràpid i eficient

Arran de la Mesura de Govern per a la Millora de la qualitat i explotació de la infraestructura de Transport Públic en superfície”, aprovada aquest estiu, i de la primera part de la fase final de desplegament de la Nova Xarxa Bus, prevista per aquesta tardor, l’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa fins a 140 actuacions per millorar el funcionament de les línies de Bus i dotar la ciutat de la infraestructura necessària per a la implantació de les cinc primeres línies de la Nova Xarxa Bus.

Aquest mes d’agost es van dur a terme un primer paquet d’actuacions, entre les quals destaca un augment de 4 quilòmetres de la xarxa de carrils bus, la instal·lació d’11 semàfors exclusius per l’autobús i l’activació de 38 programacions de regulació semafòrica. Cal destacar també la dotació d’infraestructura exclusiva per a bus a l’avinguda Meridiana, executada aquest mes d’agost.

Les intervencions s’executaran fins a la tardor de l’any que ve i permetran millorar la regularitat de pas d’una desena de línies de la Nova Xarxa Bus, passant del 78 al 85%

El Govern municipal preveu incrementar en un 12% la xifra de carrils bus a la ciutat d’aquí al 2018 i arribar a un total de 182 quilòmetres de carril bus.