Sessions informatives per debatre i definir la xarxa de bus de la ciutat

Mobilitat. El Govern redactarà una proposta final amb les aportacions que facin el veïnat i les entitats dels deu districtes durant els dos pròxims mesos.

L’Ajuntament ha presentat una proposta per al final del desplegament de la xarxa de bus, que convertirà el transport públic en superfície en un servei d’altes prestacions. El projecte s’explicarà durant els propers dos mesos als deu districtes de la ciutat mitjançant catorze sessions informatives. L’objectiu és que els veïns i les entitats s’informin i debatin sobre el projecte i que el Govern municipal pugui recollir les aportacions per tancar la proposta definitiva. El desplegament, que incorporarà dotze línies noves, es durà a terme durant la tardor del 2017 i la del 2018.

Aquesta xarxa de bus d’altes prestacions permetrà oferir un transport més sostenible, eficient i amb la màxima qualitat que reduirà els temps d’espera i de viatge i que, a més, incrementarà la freqüència de pas els dies feiners, que serà de 5 a 8 minuts. El projecte, que recollirà les aportacions fetes a les sessions informatives, oferirà també més fiabilitat i regularitat, que beneficiaran els usuaris, i donarà millor cobertura i connexió a tots els districtes. A més, s’hi incorporaran facilitats d’ús i es millorarà la informació estàtica i dinàmica tant a les parades com en els vehicles. La regidora de mobilitat, Mercedes Vidal, ha explicat que aquest “serà el canvi més important en el transport públic de superfície que tindrà la nostra ciutat en aquest mandat”.

La remodelació de la xarxa de bus estructurarà el servei en tres nivells: la xarxa de bus d’altes prestacions, les línies convencionals i els busos de barri. El desplegament permetrà cobrir el 65% de la ciutat i s’arribarà al 95% de la població, que passarà a disposar d’un servei de busos d’altes prestacions.

Les dotze línies noves

La proposta municipal preveu que s’implantin dotze línies noves, que són les següents: H2, V1, V5, V9, V19, V23, V25, V29, V31, V33, D40 i D50.

H2 → Av. Esplugues – Trinitat Nova: Hospital de Sant Joan de Déu – Campus Nord UPC – Monestir de Pedralbes – Col·legis Sarrià – Alfonso Comín / Hospital Quirón – Carmel – pg. Fabra i Puig – pg. Valldaura – via Júlia – Trinitat Nova.

V1 → Gran Via l’Hospitalet – av. Esplugues: Polígon Pedrosa – Fira – pl. Europa – c. Amadeu Torner – c. Aprestadora – c. Riera Blanca – c. Arístides Maillol – c. Dr. Marañón – c. González Tablas – Hospital de Sant Joan de Déu.

V5 → M. Déu del Port – Pedralbes: c. Mare de Déu del Port – c. Olzinelles (c. Moianès) – c. Comtes Bell-lloc (c. Joan Güell) – gran via de Carles III – av. Pedralbes – Monestir Pedralbes.

V9 → Paral·lel – Sarrià: av. Paral·lel – metro Poble Sec – c. Entença (c. Viladomat) – c. Dr. Fleming – c. Ganduxer – via Augusta – c. Calatrava – c. Anglí (c. Iradier) – rda. de Dalt.

V19 Barceloneta – pl. Alfonso Comín: av. Borbó – pla de Palau – c. Marquès de l’Argentera – pg. Picasso – pg. Lluís Companys – Arc de Triomf – pl. Joanic – pg. Pi i Margall – ctra. Carmel – pg. Mare de Déu del Coll – pont de Vallcarca – c. Alfonso Comín / Hospital Quirón.

V23 Poblenou – Can Marcet: c. Badajoz (c. Pamplona) – c. Independència (c. Dos de Maig) – Hospital de Sant Pau – av. Mare de Déu de Montserrat – rbla. Carmel – av. l’Estatut – Mundet, L3 rda. de Dalt.

V25 Poblenou-Horta: c. Llacuna (c. Roc Boronat) – av. Meridiana – c. Trinxant (Navas) – pg. Maragall – c. Tajo – av. Estatut (c. Jerez) – ctra. Cerdanyola, Cementiri d’Horta.

V29 Fòrum-Roquetes: c. Josep Pla (c. Selva de Mar) – pont del Treball Digne – Sagrera – av. Meridiana – pg. Fabra i Puig (c. Dublín) – c. Doctor Pi i Molist – via Júlia – c. Almansa (c. Artesania) – Roquetes – Trinitat Nova.

V31 Mar Bella – Trinitat Vella: c. Bac de Roda (c. Espronceda) – c. Llull – rbla. Prim – pont del Treball Digne – Sagrera – c. Berenguer de Palou – c. Segre – pg. Torras i Bages – Trinitat Vella.

V33 Fòrum – Santa Coloma: Fòrum – av. Eduard Maristany – St. Ramón de Penyafort – c. Alfons Magnànim – c. Extremadura – rbla. Guipúscoa – c. Balmes, Sant Adrià – Bon Pastor – Baró de Viver – pont Sta. Coloma – Santa Coloma, Santa Rosa.

D40 → pl. Espanya – Roquetes: pl. Espanya – estació de Sants – pl. Francesc Macià – trav. de Gràcia – via Augusta – av. Princep d’Astúries (Balmes) – pl. Lesseps – trav. de Dalt – av. Mare de Déu de Montserrat – c. Ramon Albó (av. Borbó) – pl. Virrei Amat – c. Doctor Pi i Molist – pl. Llucmajor – c. Artesania (c. Almansa) – Guineueta.

D50 → Ciutat Meridiana – pl. Catalunya: av. Vallbona – via Júlia – pg. Verdum – c. Doctor Pi i Molist – av. de Borbó – pg. Maragall – c. Sant Antoni Maria Claret – c. Dos de Maig – c. Mallorca – pg. de Sant Joan – rda. Sant Pere – pl. Catalunya.

Aquesta reestructuració comportarà un augment de l’assignació de finançament al servei d’autobusos estimat en uns 5 milions d’euros.