Recomanacions de mobilitat amb motiu de la Diada

Diada. TMB ha preparat un dispositiu especial que inclou reforços de trens a tota la xarxa de metro i desplegament de personal i seguretat per ordenar la mobilitat, tant a l’inici com al final de la manifestació.

L’Ajuntament de Barcelona recomana desplaçar-se principalment a peu o en transport públic subterrani i evitar moure’s en vehicle privat per la zona central de la ciutat a partir del migdia.

El dilluns 11 de setembre tindrà lloc una manifestació amb motiu de la Diada sota el lema “La Diada del Sí”. L’espai de concentració de les persones assistents serà el carrer Aragó entre passeig de Sant Joan i el carrer Casanova; i passeig de Gràcia, entre els iardins de Salvador Espriu i la plaça Catalunya, on tindrà lloc un acte final.

A les 15 h es tallarà el recorregut al pas de vehicles per garantir la mobilitat i la seguretat dels vianants i es preveu que els participants a la concentració es retirin progressivament de les calçades a partir de les 18.30 h.

Davant l’afectació que la manifestació previsiblement tindrà sobre la mobilitat ciutadana, l’Ajuntament de Barcelona recomana desplaçar-se principalment a peu o en transport públic subterrani (metro, FGC i RENFE) i evitar moure’s en vehicle privat per la zona central de la ciutat, (àmbit de la concentració i entorns) a partir del migdia.

En cas d’haver d’utilitzar el vehicle privat, s’aconsella als conductors utilitzar preferentment la Ronda del Mig, la Ronda Litoral (B10) i la Ronda de Dalt (B20).

En cada moment, la Guàrdia Urbana de Barcelona adoptarà les mesures d’ordenació i regulació de la circulació adients, així com els desviaments de trànsit necessaris per garantir la seguretat i la mobilitat dels ciutadans.

Restriccions a l’estacionament

Es prohibirà l’estacionament de vehicles (incloses motos i bicicletes a calçades, voreres i espais reservats), a partir de les 7 h del dilluns 11 de setembre a:

– Carrer Aragó, ambdós costats, inclosos xamfrans, entre passeig Sant Joan i carrer Casanova.
– Passeig de Gràcia, ambdós costats, entre plaça Catalunya i plaça Cinc d’Oros.
– Plaça Catalunya, tot el perímetre de la plaça.
– Jardinets de Salvador Espriu, tot el perímetre dels jardins.

Reforç al transport públic

TMB ha preparat un dispositiu especial que inclou reforços de trens a tota la xarxa de metro i desplegament de personal i seguretat per ordenar la mobilitat, tant a l’inici com al final de la manifestació. Entre les 14  i les 20.30 hores s’augmentarà un 50% el nombre de trens per aconseguir que a les línies 1, 2, 3, 4 i 5, que tenen estacions a l’Eixample i Ciutat Vella, els intervals estiguin situats entre els 4 i els 4,5 minuts, aproximadament.

En previsió d’una elevada concentració de persones a l’exterior que dificulti la sortida, a partir de les 16:00 hores serà recomanable evitar les estacions de Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4), Diagonal (L3 i L5) i Catalunya (L1 i L3) com a destinació, i fer servir com a alternatives les estacions més properes que no estiguin afectades per l’esdeveniment.

També amb motiu de la Diada, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) reforçaran el seu servei a les línies metropolitanes. D’aquesta manera, la línia Barcelona-Vallès oferirà un servei especial a partir de les 11:00 hores incrementant l’oferta de trens. A més, els trens de la línia L6-Sarrià passaran a fer servei d’S5-Sant Cugat, ampliant així l’oferta de trens al Vallès. A la línia Llobregat-Anoia el servei serà el d’un dia feiner i es doblarà la capacitat de la major part dels trens passant de tres a sis cotxes.

Dilluns, les alteracions de recorregut seran severes en 34 línies d’autobusos de TMB que circulen o travessen l’àmbit central de la ciutat, incloses les del Barcelona Bus Turístic. Entre les 15:00 hores i les 21:00 hores aproximadament es produiran desviaments i limitacions de recorregut per mirar de mantenir la regularitat del servei fora de l’àmbit de l’afectació en les línies regulars següents: H8, H10, H12, H16, V13, V15, V17, 6, 7, 19, 20, 22, 24, 33, 34, 39, 40, 41, 42, 45, 47, 50, 51, 54, 55, 59, 62, 63, 66, 67 i 68.