Pla de xoc contra el narcotràfic per a aquest estiu a Ciutat Vella

Ciutat Vella. El Plenari aprova una campanya extraordinària per garantir el descans del veïnat, lluitar contra la venda de drogues i garantir la convivència al parc de la Ciutadella.

El Consell Plenari Municipal ha acordat una campanya extraordinària d’estiu per garantir el civisme i la seguretat als carrers de Ciutat Vella. El pla se centra en actuacions que protegeixin el descans de veïnes i veïns del districte, un pla de xoc contra la venda de drogues i reduir la venda ambulant i la pernocta al carrer en tot el districte, amb un reforç especial al parc de la Ciutadella.

VÍDEO. Ada Colau: “Tots estimem molt el centre de la ciutat i, específicament, el  Raval. No podem permetre que el narcotràfic s’apoderi d’un dels nostres barris.”

Més descans per al veïnat

Es reforçaran els equips d’informadors i tècnics que actuen a l’espai públic, en especial a les zones d’oci nocturn i a les escales de veïns on s’observin problemes de convivència, per reduir les molèsties a les veïnes i els veïns. Ho faran mitjançant tasques preventives, la vigilància del mal ús dels habitatges i mecanismes per al compliment de l’ordenança de civisme i el cobrament de les sancions interposades.

Lluita contra la droga

Tot i que el pla de xoc contra la venda de drogues a Ciutat Vella disposa d’una estratègia integral en tot el districte, en focalitza les actuacions a les zones amb més conflictivitat, com els barris del Raval i de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera. S’augmentaran els recursos i es treballarà per coordinar els diferents cossos policials implicats i jutjats per garantir la seguretat de la ciutadania.

S’hi destinaran 2 milions d’euros per realitzar tasques com ara l’actuació preventiva de 23 educadors de salut, mobilitzar i tapiar els habitatges buits per evitar-ne l’ocupació i reforçar les tasques de neteja i de millora de l’espai públic en les zones més conflictives.

A més, es millorarà la comunicació amb el veïnat, la coordinació amb la Generalitat i la participació, creant una taula de treball específica sobre la problemàtica dels narcopisos amb veïns, entitats i representants polítics.

Més convivència a la Ciutadella

Es reforçarà l’obertura i el tancament del parc de la Ciutadella per reduir la pernocta de persones sense llar i la venda ambulant de productes, mitjançant patrulles específiques de la Guàrdia Urbana i la intervenció de mediadors.

L’acord es traslladarà al Govern de la Generalitat i al Govern espanyol perquè complementin l’actuació municipal en tots els àmbits que els corresponen.

Acord del Ple

La proposició és fruit de l’acord entre el Govern municipal i el Grup Municipal Demòcrata (GMD), i ha estat aprovada al Consell Plenari Municipal del 25 de maig amb els vots a favor d’ERC i el regidor no adscrit, a més del grup del Govern, Barcelona en Comú, i el GMD. En contra hi ha votat la CUP – Capgirem Barcelona, i Ciutadans, el PSC i el PP s’hi han abstingut.