Nou Camí Escolar, Espai Amic a l’escola Sant Martí

Inauguració del Camí Escolar, Espai Amic de l’escola Sant Martí (Poblenou)

Divendres 15 de juny, des de les 11.30 h i fins a les 13.30 h, tindran lloc diferents activitats per celebrar la posada en marxa d’un nou Camí Escolar, Espai Amic a la ciutat que donarà servei, en aquest cas, de manera principal, a l’alumnat i comunitat educativa de l’escola Sant Martí (carrer Sant Joan de Malta, 130), al districte de Sant Martí. L’objectiu és oferir un nou recorregut, en aquest cas al Poblenou, identificat amb senyalització viària, horitzontal i vertical, per anar o tornar a peu del centre educatiu, sol o en grup, de manera autònoma, saludable, segura i sostenible.

Aquest nou Camí Escolar, Espai Amic s’impulsa, entre d’altres, amb la implicació de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona, Districte de Sant Martí, escola Sant Martí, AMPA del centre i àrea d’Ecologia Urbana i Mobilitat, i el vincle d’entitats i comerços amics d’aquest camí escolar, espai amic.

Programa d’actes:

• 11.30 h. A l’escola, benvinguda i parlaments institucionals.
  • 12.00 h. Cercavila al voltant de l’escola amb la batucada BatMartí.
  • 13.00 h. A l’escola, refrigeri.
  • 13.30 h. Fi de festa.

Amb aquesta inauguració, al districte de Sant Martí un total de 19 escoles gaudeixen de Camí Escolar, Espai Amic, amb senyalització viària específica, verda i blanca, horitzontal i vertical, situada sempre al voltant dels centres educatius.

Ciutat propera als nois i noies de la ciutat

Els Camins Escolars, Espais Amics ajuden a impulsar i promoure una ciutat més propera als nois i noies, fomenta la responsabilitat i el respecte, impulsa la convivència i la mobilitat sostenible i prioritza la qualitat de vida de les persones i el respecte per l’entorn social i ambiental i formen part de les polítiques de sensibilització, convivència i educació viària adreçades a l’alumnat de la ciutat, a les seves famílies, als centres educatius i, en general, a tota la ciutadania.

Des de diferents àmbits de l’Ajuntament de Barcelona s’impulsen els Camins Escolars, Espais Amics (IMEB, Districtes, Guàrdia Urbana i Àrea d’Ecologia Urbana), amb la implicació de les direccions, professorat, alumnat, AMPA’s dels centres educatius i també, d’entitats, associacions de veïns i comerciants i botigues amigues col·laborades situades durant els diferent recorreguts senyalitzats.