Més efectius de la Guàrdia Urbana per a Ciutat Vella

Seguretat. La plantilla del cos s'ha reforçat amb 117 nous agents, bona part dels quals es destinaran al districte.

La reunió de la Junta Local de Seguretat ha permès als diferents cossos policials definir estratègies conjuntes per combatre els principals fets delictius, amb especial atenció als furts, el narcotràfic i la venda ambulant prop de les principals zones comercials.

La reunió ha estat la primera amb la presència del nou conseller d’Interior, Miquel Buch, des del seu nomenament, que, prèviament, s’ha reunit amb l’alcaldessa al despatx institucional d’alcaldia. A més de fer balanç de les dades del primer quadrimestre de l’any, s’han avançat algunes actuacions previstes relacionades amb l’inici de la temporada d’estiu quan hi ha un ús més intensiu de l’espai públic.

En aquest sentit, s’ha reforçat la plantilla de la Guàrdia Urbana amb 117 nous agents, bona part dels quals es destinaran al districte de Ciutat Vella, per combatre l’ocupació de pisos buits que es converteixen en punt de venda i subministrament de drogues. A més, la feina conjunta amb els veïns i veïnes del districte ha permès actuar en 18 pisos.

En total, es destinarà una inversió municipal d’uns 5 milions d’euros i un total de 63 persones destinades als diferents àmbits d’intervenció social d’aquest pla de xoc, que actua en quatre àmbits concrets: l’habitatge, la seguretat, l’espai públic i la salut pública.

Increment dels furts

El nombre de furts a la ciutat ha crescut en un 9% i ja representen el 60% dels fets delictius coneguts a la ciutat. Un dels principals problemes que planteja la lluita contra aquest fenomen és que els delinqüents s’atenen al marc legal actual que considera els furts com a delictes menors individuals, cosa que no n’impedeix la reincidència.

Per complementar l’eficàcia policial dels efectius que patrullen al carrer, que s’ha traduït en un increment de les detencions, s’està provant un operatiu que permet documentar, per part dels agents, l’acumulació de diferents furts per part d’una mateixa persona, de manera que se li pugui imputar un delicte continuat, que pot comportar penes de presó.