L’aeroport del Prat vol volar encara més lluny

Infraestructures. Nou pla estratègic per consolidar les connexions intercontinentals de l’aeroport, ampliar-ne les destinacions i millorar la qualitat de les existents.

Entre el 2015 i el 2017, el trànsit intercontinental del Prat va créixer un 29% i es va situar en els 7,2 milions de passatgers, amb la qual cosa es va complir el pla estratègic fixat pel Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries per a aquest període. De cara als propers dos anys, es dibuixa un nou pla amb l'objectiu d'afegir noves destinacions i millorar les connexions que ja hi ha actualment.

Durant els darrers 12 anys, el nombre de destinacions s’ha triplicat i ha passat de les 17 del 2005 a les 45 que hi va haver l’any passat, fet que suposa un rècord fins al dia d’avui. En aquest període, s’han incorporat vols directes a Seül, Xangai, Washington, San Francisco, Chicago, Los Angeles, Miami, Lima, Teheran i Banjul, i, a més, s’han ampliat freqüències a destinacions clau com  Nova York. El nombre de freqüències setmanals intercontinentals tampoc ha parat d’augmentar i ja se situa en 286 setmanals.

El 2018 està previst que hi hagi nous enllaços amb intercontinentals a Boston i Seül i s’ampliï la capacitat  de les rutes existents mitjançant l’ús d’avions més grans i l’augment de freqüències. El pla estratègic 2018-2019 treballa per aconseguir vols directes amb Tòquio i Mèxic, així com amb Bangkok, Santiago de Xile i diferents connexions amb l’Índia.

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona està integrat per la Generalitat de Catalunya, la Cambra de Comerç de Barcelona i l’Ajuntament i té l’objectiu d’impulsar els vols intercontinentals des de l’aeroport de la capital catalana.