En bici per la Gran Via i de la travessera de GrA�cia a la Meridiana

Mobilitat. Entren en funcionament cinc nous carrils bici, dels quals destaquen el primer tram en calA�ada a la via de l'Eixample i el doble eix Sant Antoni Maria Claret - IndA?stria.

L'objectiu A�s cosir la ciutat en bicicleta a travA�s d'eixos pedalables. Coincidint amb el final de l'any, els i les ciclistes disposen de 7,2 nous quilA?metres de carril bici, amb dues novetats destacades: l'eix Sant Antoni Maria Claret - IndA?stria, que uneix la travessera de GrA�cia amb l'avinguda Meridiana, i a la Gran Via, on ja funciona el primer tram sobre la calA�ada, entre VilamarA� i Aribau.

L’estratA?gia municipal de la bicicleta assenyala com a objectius principals la mobilitat per tota la ciutat sobre dues rodes, poder anar a qualsevol lloc en biciA�i fer-ho amb seguretat, convivint amb vehicles i vianants, respectant l’espai de tothom. Una senyalitzaciA? adequada, noves regulacions semafA?riques, carrils en calA�ada que alliberin les voreres i zones pacificades al trA�nsit sA?n algunes de les mesures per traA�ar eixos ciclistes horitzontals i verticals per tendir cap a una veritable trama ciclista i afavorir una mobilitat alternativa mA�s sostenible i saludable tant per a l’individu com per al conjunt dels veA?ns i les veA?nes.

L’eix Sant Antoni Maria Claret – IndA?stria, que uneix la travessera de GrA�cia i la Meridiana, cus un traA�at interromput per espais difA�cils de recA?rrer en bicicleta. Es tracta de dos carrils unidireccionals que conflueixen al carrer de Biscaia per anar a parar a la Meridiana.

L’altra gran novetat, el tram de la gran via de les Corts Catalanes, llargament reivindicat pels usuaris de la bicicleta, es consolida i s’instalA�la definitivament als laterals de la Gran Via desprA�s que el carril provisional habilitat l’any passat coincidint amb la Fira de Reis tinguA�s una acollida magnA�fica. El primer tram obert A�s el comprA?s entre els carrers de VilamarA� i d’Aribau.

Aquests dos eixos mA�s els que es detallen a continuaciA? sumen un total de 7,2 quilA?metres de carrils:

  • Josep Carner – Portal de la Pau (Ciutat Vella): 450 metres de carril bici bidireccional pel centre de la calA�ada per unir el ParalA�lel i la Rambla.
  • Fase 1 al carrer de Ganduxer (SarriA� – Sant Gervasi): 1,82 quilA?metres de carril bici unidireccional per unir la Diagonal amb el passeig de la Bonanova.
  • Garcilaso – Olesa (Sant Andreu): 710 metres de carril bici bidireccional que permet donar continuA?tat al carril existent del c. Garcilaso i connectar-lo amb la banda baixa de la Meridiana i amb la plaA�a de Maragall.

Obres acabades durant el darrer trimestre del 2017:

  • Eix Sardenya – Ramon Trias Fargas, entre ProvenA�a i Salvador Espriu.
  • Dr. Fleming.
  • DegA� BahA�.
  • Eix BerlA�n – ParA�s – Londres, amb els trams oberts dels carrers de ParA�s i de Londres.
  • Tram del c. Esteve Terradas de l’eix Vallcarca – Esteve Terradas.
  • Fase 1 Rio de Janeiro.
  • Taulat (entre Badajoz i Selva de Mar).

Obres en marxa:

  • Eix Sardenya – Ramon Trias Fargas, entre ProvenA�a i CamA?lies.
  • Eix Vallcarca – Esteve Terradas, en obres a l’avinguda de Vallcarca.
  • Gran CapitA� – Carreras.
  • ConnexiA? amb Esplugues de Llobregat al final de la Diagonal.
  • Taulat, en obres fins a la plaA�a de Llevant.
  • Eix Navas de Tolosa – Bilbao – Jonquera.
  • Av. Reina Maria Cristina.
  • Eix Pau Casals – Bori i FontestA�.