El nou pla director de la Guàrdia Urbana preveu reforçar les unitats territorials

Seguretat. La Comissió Tècnica del pla es reuneix per primera vegada i té l’objectiu d’aprovar el pla de treball i els projectes desenvolupats pels diferents equips de treball.

El comissionat de Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona, Amadeu Recasens, ha presidit aquest dijous, 19 de novembre, la primera reunió de la Comissió Tècnica del pla director de la Guàrdia Urbana que ha tingut lloc a l’Ajuntament. Amb aquesta reunió es dóna per finalitzada l’articulació i la metodologia del pla i se’n concreta l’estructura orgànica i funcional.

El pla respon a la voluntat del Govern d’adaptar el cos de policia barceloní a les noves necessitats de la ciutat, i fer un model de Guàrdia Urbana centrat en la proximitat, la transparència i el territori. S’ha plantejat a través de 14 programes (13 més la diagnosi), 49 projectes i 10 subprojectes que estan liderats per 43 persones que treballen amb diferents equips. En total participen 292 persones en el seu desenvolupament, incloent-hi membres del cos de policia barceloní i responsables de l’Àrea de Seguretat i Prevenció.

A més, per primera vegada, l’Ajuntament està elaborant un procés de revisió orgànica i funcional del conjunt del cos de la Guàrdia Urbana de manera sistemàtica i participativa, amb l’experiència dels seus membres i amb la dels responsables de l’Àrea de Seguretat.

El pla director serà revisable i adaptable a les necessitats de cada moment i un cop es comenci a implantar, a partir del mes de maig del 2016, es reforçarà la visibilitat, l’accessibilitat i la transversalitat, així com el caràcter participatiu de la Guàrdia Urbana.