El carril bici s'amplia gairebé 1 km per apropar l’àrea metropolitana

La via pedalable de la Diagonal s’amplia en 890 metres per arribar fins a Esplugues de Llobregat i millorar la connectivitat amb l'àrea metropolitana. El nou tram també inclou zones verdes i un traçat per a vianants separat del carril bici.

La xarxa ciclista metropolitana s’amplia amb un nou tram de 890 metres a l’avinguda Diagonal, des del parc de Cervantes fins a Esplugues de Llobregat. A més de la via ciclista, la reordenació disposa d'un traçat segregat per als vianants. L’objectiu és millorar la connectivitat a peu i en bicicleta a l’eix del Baix Llobregat i contribuir a una mobilitat més sostenible.

La reordenació urbanística per ampliar el carril bici en aquest tram de la Diagonal també inclou la creació de zones d’estada amb bancs, cadires, papereres i aparcabicicletes. A més, s’hi ha instal·lat un comptador de bicicletes per conèixer les dades de circulació mensuals i anuals d’aquest tipus de vehicle i s’han incrementat les zones verdes amb jardins a bona part dels talussos i amb altres espais amb vegetació.

A més de promocionar els mitjans de desplaçament més sostenibles, també s’impulsarà una mobilitat segura amb la implantació en tot el traçat de tanques i baranes, i amb la instal·lació de l’enllumenat nocturn, que funcionarà 20 hores al dia. Així mateix, la diferenciació entre la via per a ciclistes i l’espai per al pas de vianants segueix un model de segregació per aconseguir una convivència segura i respectuosa entre tots els col·lectius que circulin pel nou tram.

L’ampliació del traçat forma part de la xarxa Bicivia, un entramat de carrils bici que unirà tota la metròpoli barcelonina amb nou grans eixos pedalables: quatre vies principals que seguiran els cursos fluvials del Llobregat i el Besòs, i cinc d’horitzontals que travessaran la ciutat d’est a oest.

Un model urbanístic que promou la mobilitat sostenible

L’extensió de la xarxa ciclista s’emmarca dins l’estratègia de promoció de la bicicleta com a opció de mobilitat sostenible, que recull el Pla de mobilitat urbana 2013-2018. Des que es va aplicar el pla, els carrils bici i les vies pedalables han crescut més d’un 150%, i es preveu que l’extensió del teixit ciclista continuï amb les obres de l’Eix Sardenya (c. Ramon Trias Fargas, entre c. Provença i c. Camèlies), l’Eix Vallcarca (c. Esteve Terradas, en obres a l’av. Vallcarca), l’Eix Navas de Tolosa – Bilbao – Jonquera i l’Eix Pau Casals – Bori i Fontestà, i les connexions a c. Gran Capità – c. Carreras, av. Reina Maria Cristina i c. Taulat – pl. Llevant.