El Camí Escolar, Espai Amic arriba al districte de les Corts

L’escola Barcelona, Duran i Bas, Lavínia i Les Corts, les primeres en adherir-se

Divendres 27 d’octubre de 2017, a partir de les 16.00 hores, tindran lloc diferents activitats festives obertes a tothom per celebrar la incorporació de les primeres escoles dels districte de Les Corts al programa municipal Camí Escolar, Espai Amic.

Les escoles Barcelona, Duran i Bas, Lavínia i Les Corts, a partir d’ara, després de treballar-hi durant els últims cursos escolars, disposaran del primer recorregut en aquest districte amb senyalització específica, horitzontal i vertical, que oferirà a l’alumnat i comunitat educativa en general d’aquests centres educatius poder anar o tornar a peu, sol o en grup, de manera autònoma, saludable, segura i sostenible.

Amb motiu de la posada en marxa d’aquest primer Camí Escolar, Espai Amic, que s’impulsa amb la participació de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona, Districte de Les Corts, escoles Barcelona, Duran i Bas, Lavínia i Les Corts, AMPA’s dels centres, amb la implicació també de botigues amigues, s’han previst diferents activitats festives obertes a tothom que tindran lloc des de les 16.00 i fins a les 19.00 h, aproximadament.

Programa d’actes:

• 16.00 h. Plaça del Sol de Baix. Taller de xapes, joc cooperatiu “La Canica” i taller familiar sobre habitatges sostenibles.
  • 17.00 a 17.40 h. Cercavila pel barri, amb tabalers, gegants i capgrossos dels centres educatius. Recorregut: plaça del Sol de Baix, carrer Fígols, carrer Joan Güell, carrer Can Bruixa i jardí de les Infantes.
  • 17.40 h. Parlaments, presidit pel regidor del Districte de Les Corts, Agustí Colom.
  • 18.00 h. Xocolatada popular

Les escoles Barcelona, Duran i Bas, Lavínia i Les Corts, són les primers del districte de les Corts en adherir-se al programa municipal educatiu Camí Escolar, Espai Amic, i, a partir d’ara, disposaran, al voltant dels seus centres, de senyalització viària específica a terra, principalment de color verd i blanc, i de senyalització vertical específica.

Amb motiu d’aquesta incorporació del programa Camí Escolar, Espai Amic s’ha aprofitat l’ocasió per programar millores urbanístiques al voltant d’aquests centres educatius.

Ciutat propera als nois i noies de la ciutat

Els Camins Escolars, Espais Amics ajuden a impulsar i promoure una ciutat més propera als nois i noies, fomenta la responsabilitat i el respecte, impulsa la convivència i la mobilitat sostenible i prioritza la qualitat de vida de les persones i el respecte per l’entorn social i ambiental i formen part de les polítiques de sensibilització, convivència i educació viària adreçades des de l’Ajuntament de Barcelona a l’alumnat de la ciutat, a les seves famílies, als centres educatius i, en general, a tota la ciutadania.

Des de diferents àmbits de l’Ajuntament de Barcelona s’impulsen els Camins escolars, espais amics (IMEB, Districtes, Guàrdia Urbana i Àrea d’Ecologia Urbana) amb la implicació de les direccions, professorat, alumnat, AMPA’s dels centres educatius i, també, d’entitats, associacions de veïns i comerciants i botigues amigues col·laborades situades durant el recorregut senyalitzat.