El Banc del Moviment obre un nou punt d'atenció a la ciutat

Serveis socials. El servei ofereix productes de suport per a persones amb problemes de mobilitat.

El servei municipal de préstec solidari de productes de suport per a persones amb discapacitat o problemes de mobilitat obre el segon punt d'atenció al carrer de Leiva, 41, al districte de Sants-Montjuïc.

El segon punt d’atenció del Banc del Moviment, a Sants-Montjuïc, està gestionat per l’Associació Catalana La Llar de l’Afectat d’Esclerosi Múltiple, que s’incorpora a la xarxa tot i que el servei pertany a una iniciativa més amplia que implica l’Ajuntament i d’altres entitats com el Banc Solidari de Material Ortopèdic, Nexe Fundació i la Cooperativa Alencop.

Des que es va constituir el servei el juliol passat amb la inauguració del punt d’atenció ubicat al districte de Nou Barris, el servei s’ha professionalitzat i s’han ampliat les atencions a la infància i a l’adolescència, s’han consolidat els serveis gratuïts de lliurament i recollida de productes de suport  a través de la Cooperativa Alencop i s’ha treballat en xarxa per millorar els protocols de derivació des de les àrees de Salut i Serveis Socials.

Actualment, el Banc del Moviment disposa de més de 75 productes de suport per a la infància i l’adolescència, pels 40 productes que hi havia l’any passat. A més, Alencop ha fet 66 serveis de recollida de materials donats i ha facilitat 38 serveis de recollida i lliurament de material utilitzat per persones usuàries del servei. D’altra banda, durant l’any 2017 es van fer 375 préstecs de materials i es van rebre 291 donacions, un increment del servei d’un 50%.

El servei

El Banc del Moviment funciona gràcies a la solidaritat de particulars i entitats que donen productes per a la seva reutilització, com crosses, cadires de rodes o caminadors, entre d’altres, que, un cop revisats i homologats, es posen a disposició d’altres persones que els puguin necessitar.

Per fer una donació o petició de material, cal trucar al telèfon 610 22 37 07 o enviar un correu electrònic a bancdelmoviment@bcn.cat