Comença l'operació Nadal

Nadal 2017. L’operatiu especial de la Guàrdia Urbana i dels Mossos d’Esquadra vinculat a les festes nadalenques s’inicia amb l’objectiu de garantir la convivència, la mobilitat i la neteja.

L'operatiu especial de la Guàrdia Urbana i dels Mossos d'Esquadra vinculat a les festes nadalenques s'inicia amb l'objectiu de garantir la convivència, la mobilitat i la neteja. Es reforça la presència dels dos cossos de seguretat a les zones comercials, i s'incrementen els dispositius de seguretat viària.

Com cada any, es reforça la coordinació entre els dos cossos de seguretat per l’augment de visitants i d’activitats en l’espai públic. Les actuacions s’estendran per tots els districtes de la ciutat, però s’intensificaran al centre de la ciutat i als principals eixos comercials. La zona delimitada pel passeig de Lluís Companys, l’avinguda del Paral·lel, el carrer d’Urgell i el carrer de Mallorca serà objecte d’una atenció especial, que començarà els dies 6 i 8 de desembre, coincidint amb els primers festius amb comerços oberts. L’operatiu es complementarà amb altres dispositius específics per a la nit de Cap d’Any, la Cavalcada de Reis i la Fira de Reis de la Gran Via.

Prevenció i mobilitat

Les patrulles mixtes de la Guàrdia Urbana i dels Mossos tindran com a objectiu realitzar tasques de proximitat i de prevenció. La presència d’agents uniformats està destinada a evitar que es cometin actes delictius, així com a controlar les infraccions que puguin pertorbar la convivència i el descans del veïnat. També s’encarregaran de la vigilància general dels espais públics i de l’auxili i l’assistència a la ciutadania. D’altra banda, s’intensificarà l’operació Xarxa al metro de Barcelona.

L’increment de desplaçaments farà que una altra actuació important sigui evitar les congestions de trànsit, per a la qual cosa s’establiran mesures d’ordenació per mantenir la fluïdesa viària i facilitar la mobilitat dels vianants i dels vehicles. En aquest sentit, es prestarà una atenció especial a les infraccions que puguin afectar la seguretat dels vianants com, per exemple, no respectar la preferència en els passos de vianants o els senyals dels semàfors o circular per les voreres. També s’actuarà contra els vehicles aparcats en doble fila o que afectin la circulació del transport públic.

Paral·lelament, el cos de policia barceloní reforçarà els controls preventius d’alcoholèmia i els drogotests per reduir l’accidentalitat en un període amb moltes celebracions, amb l’objectiu de reduir les víctimes d’accidents de trànsit. Aquest servei tindrà un dispositiu específic durant la nit de Cap d’Any.

Millor en transport públic

Des de l’Ajuntament de Barcelona es recomana fer servir el transport públic per desplaçar-se a les zones més cèntriques. Des de diumenge, 3 de desembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) reforça les línies d’autobús durant els dies festius, i adaptarà el servei de bus i metro a les característiques especials d’aquestes dates.

Per això dimarts, 5 de desembre, i dijous, 7 de desembre, el servei es prestarà fins a les 2 de la matinada. El dia 6 de desembre l’horari serà l’habitual d’un dia festiu, i el divendres 8 de desembre el metro funcionarà fins a les 2 de la matinada. D’altra banda, el 24 de desembre el servei de metro acabarà a les 23.00 hores. El dia de Nadal el metro funcionarà de les 5 del matí a les 2 de la matinada, i per Sant Esteve, fins a les 12 de la nit.

Com és habitual, la nit de Cap d’Any el metro donarà servei de manera continuada.

Carrers i places lliures de brutícia i d’obres

Durant totes les festes també augmentarà el servei de recollida de residus i de neteja dels carrers, especialment a les zones amb més densitat de vianants. A més, durant tot el període de vigència de l’operació Nadal, no es donaran permisos a obres que afectin la via pública, llevat de casos d’urgència o d’interès especial.