Cloenda de l'edició d'enguany del projecte MASBA-CASBA

Enguany s'han analitzat 81 establiments, 4 equipaments i més de 3 km de via pública.

• Analitzar l’accessibilitat a la via pública, locals comercials i equipaments per oferir propostes de millora és l’objectiu d’aquest projecte d’aprenentatge i servei.
  • S’han lliurat els treballs realitzats per 73 estudiants d’arquitectura de la UPC.

Aquest matí, al Centre Pepita Casanellas, s’ha celebrat l’acte de cloenda del projecte La Marina Sense Barreres (MASBA) i Casc Antic Sense Barreres (CASBA). En l’acte han participat Laura Pérez, Regidora de Districte de Sants-Montjuïc, Àngels Boix, Consellera de Comerç del Districte de Sants-Montjuïc i en Ramon Lamiel, Gerent de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat.

En la trobada s’han presentat els resultats de l’estudi realitzat per 73 alumnes de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC, amb el suport de la Càtedra d’Accessibilitat de la UPC i sota la direcció de la professora Sandra Bestraten.

En la quarta edició del MASBA, els estudiants han analitzat 40 comerços, 3 equipaments i fins a 1,8 km de via pública al Passeig de Zona Franca a Sants. Per la seva banda el CASBA ha estudiat l’accessibilitat a 41 establiments, 1 equipament i 1,4 km del carrer de la Princesa a Ciutat Vella.

El projecte

L’Ajuntament de Barcelona aposta per aquest de projecte col·laboratiu entre institucions que garanteix la formació dels i les estudiants d’arquitectura en accessibilitat, la sensibilització envers la discapacitat i, alhora, promou el treball conjunt amb les entitats de persones amb diversitat funcional.

El passat 17 d’octubre els i les estudiants van tenir l’oportunitat de viure en primera persona el que suposa desplaçar-se quan la mobilitat és reduïda o no es pot veure. Acompanyats per les persones voluntàries amb diversitat funcional, van recórrer el pg. de la Zona Franca asseguts en cadira de rodes i amb antifaços. Des d’aleshores han pres mides, emplenats fitxes avaluatives del grau d’accessibilitat i dibuixat l’aixecament planimètric dels espais. Avui ens han plantejat solucions originals, possibles i sostenibles per millorar l’accessibilitat als dos carrers.

De l’estudi realitzat fa dos anys al carrer Creu Coberta ja s’han portat a terme reformes a sis establiments i es preveu fer-ho en uns altres set al llarg de l’any.

El MASBA-CASBA està liderat conjuntament pel Consell Sectorial de Persones amb Discapacitat de Sants, la Comissió de Persones amb Diversitat Funcional del Casc Antic, els Districtes de Sants i Ciutat Vella, l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de Barcelona, la Càtedra d’Accessibilitat de la UPC i l’Associació de Comerciants de La Marina i l’Associació de comerciants del carrer Princesa.