Ciutat Vella guanya un nou espai públic

Urbanisme. Es tracta del jardí interior del carrer d'Elisabets que forma part del conjunt de l'antiga Casa de la Misericòrdia i que l'ajuntament ha remodelat per recuperar-lo com espai pel veïnat obert al públic.

El jardí interior de la casa de la Misericòrdia, ja és d’ús públic. L’espai, situat entre els carrers Ramelleres i Montalegre, va ser expropiat per l’Ajuntament l’any 2006 per recuperar-lo com espai per al veïnat i després de la remodelació que s’ha fet durant els últims anys, ja és obert a tothom.

Es tracta d’un gran pati allargat enjardinat d’uns 1.500 m2, al voltant del qual se situen diferents  dependències de l’antiga a Casa de la Misericòrdia. Al jardí hi ha hi ha plantats una quinzena de tarongers i mandariners i té una font amb brollador.

La remodelació ha consistit en la instal·lació de la xarxa de clavegueram i d’enllumenat, la instal·lació del sistema de reg dels tarongers i mandariners i la reubicació de la font. També s’ha anivellat l’espai i acabat el paviment de sorra. Així mateix, s’han condicionat els dos accessos al jardí, el que ja tenia pel passatge Elisabets 8-10 i el que s’ha obert al carrer de Montalegre a través de l’antiga església.

Al recinte s’hi ubica l’Escola Labouré que fins el moment de l’expropiació, l’any 2006,  utilitzava l’espai com a pati de l’escola. L’escola disposa ara d’un altre pati per a les seves activitats, a tocar de la facultat de Geografia i Història.

El jardí es va obrir al públic al mes de maig i el dia 15 de juny, festivitat del Corpus, s’hi va fer la primera activitat pública, l’Ou com balla al brollador de la font.

El conjunt de la Casa de la Misericòrdia data del segles XVI i XVII i posteriorment va ser remodelat als segles XIX i XX.