Amb Tramvia per Barcelona

Des de l’any 2004, Barcelona compta amb dues línies de tramvia (Trambaix i Trambesòs) que també interconnecten la ciutat amb altres municipis propers de l’àrea metropolitana.

Per una banda, el tramvia és un transport que no afecta a la contaminació atmosfèrica local i que a més fa menys soroll que els vehicles de combustió. El fet de circular sobre rails disminueix el seu consum en unes 10 vegades menys que per transportar el mateix pes sobre pneumàtics; i ocupa menys espai públic que altres mitjans de transport, ja que pot transportar més passatgers per viatge.

Per altra banda, és un mode de transport que permet una frenada i acceleració molt més ràpides i com a conseqüència es dóna una major seguretat i rapidesa al sistema. 

Arreu d’Europa, més de cent ciutats en tenen o l'han recuperat en els darrers anys, com Londres, Nantes, Bordeus, Montpeller, Lió, Düsseldorf, Roma, Berlín, Milà, Zuric, València o Bilbao. Com que és un transport de superfície s'hi pot accedir amb facilitat i és 100% accessible.

Connexió de la xarxa

L'Ajuntament vetlla per tal que tots els ciutadans tinguin dret a moure’s de forma sostenible, segura i saludable arreu de la ciutat i en aquest sentit aposta per un transport públic de qualitat a l'abast de tothom que lluiti contra la contaminació de l'aire i millori la qualitat de vida de la ciutadania.

Per aquest motiu, la connexió del tramvia en superfície és una de les apostes municipals, donat que connectaria bona part de l'àrea metropolitana amb la majoria d'intercanviadors d'alta capacitat que passen per Barcelona (metro, FGC, Rodalies), a banda de connectar amb la xarxa de bus. La unió de les dues xarxes tramviàries en superfície per la Diagonal podria arribar a tenir un total de 222.000 viatgers i reduirà diàriament el pas de 12.500 vehicles pel tram central de l’avinguda Diagonal, que farien servir el transport públic per desplaçar-se per la ciutat.