Arriba la cinquena fase d’implantació

En procés la cinquena fase d’implantació

Estrenarem l’estiu amb tres línies noves, que se sumen a les vint que ja hi ha. Amb aquestes línies, la xarxa disposarà de 23 de les 28 línies totals del projecte, amb les quals es millorarà la sostenibilitat i l’eficiència de la mobilitat en superfície a Barcelona.

Quines són les noves línies?

V9: Poble-sec-Sarrià

El recorregut s’inicia a l’avinguda del Paral·lel i puja per Entença fins a l’avinguda Diagonal, i dona cobertura a l’esquerra de l’Eixample i a Sant Antoni. Continua pel carrer del Doctor Fleming i gira per Lázaro Cárdenas, Ganduxer i la via Augusta per agafar els carrers de Calatrava i Iradier fins a la ronda de Dalt (carrer de Terré), i dona una nova cobertura amb bus al barri i a les escoles de Sarrià i Sant Gervasi.

De tornada, baixa pel carrer d’Anglí, continua per la via Augusta, la ronda del General Mitre i el carrer del Doctor Fleming, un tram en el qual s’implantarà un nou carril bus en contra del sentit de circulació, i després gira al lateral de la Diagonal i agafa els carrers del Comte d’Urgell, Londres i, finalment, Viladomat, fins arribar, de nou, a l’avinguda Paral·lel.

Dona accessibilitat a les escoles, les universitats, etcètera, de Sarrià, que per primera vegada disposen d’un transport públic en superfície a la zona. Té el 70% del recorregut a l’Eixample i el 30% a Sant Gervasi. Així, omple una cobertura territorial ampla, que ara mateix no té dotació.

V33: Fòrum / Campus Besòs - Santa Coloma

En el sentit cap a Santa Coloma, el recorregut s’inicia a la ronda de Sant Ramon de Penyafort i continua fins als carrers de Cristóbal de Moura i Alfons el Magnànim fins al carrer d’Extremadura. A partir d’aquí, fa el mateix recorregut que la línia 42 fins a Santa Coloma, que quedarà substituïda per aquesta nova línia de bus.

En sentit Fòrum, segueix el mateix recorregut que la línia 42 fins arribar al carrer d’Extremadura i, després, fa el mateix recorregut que a l’anada fins arribar a la ronda de Sant Ramon de Penyafort.
Té la terminal a Santa Coloma, on interaccionarà amb un nou bus de l’AMB, la línia B21, que supleix part del recorregut de la B23 fins al Campus Besòs.

D50: Ciutat Meridiana - Paral·lel

El recorregut de la nova D50 serà el mateix que el de les línies 50 i 51 des de la plaça Roja de Nou Barris fins a la plaça de Tetuan. A partir de la plaça de Tetuan, la línia continua per passeig de Sant Joan i ronda de Sant Pere i, a partir de la plaça de Catalunya, va fins a la ronda de Sant Pau, a tocar de l’avinguda Paral·lel, en el mateix recorregut que l’actual línia 24.

Aquesta línia patirà dos desviaments provisionals: en sentit mar, la línia deixarà de passar pel carrer de Mallorca (entre Sicília i passeig de Sant Joan) i circula pel carrer de Provença. L’altre desviament també és produeix en sentit mar: la línia deixarà de circular per València i Independència, entre Cartagena i Rosselló, i circularà per aquests dos últims carrers.

La D50 respon a la demanda veïnal del nord de Nou Barris. Arriba fins a la plaça Roja de Ciutat Meridiana i allà enllaça amb les línies 80 d’AMB i comunica els barris de muntanya amb la resta del districte i els serveis.

Tenim cinc línies més en projecte, que s’implantaran a la tardor del 2018, moment en què acabarà el desplegament de la nova xarxa de bus.

Afectacions a altres línies de la xarxa

La implantació de les tres línies de la Nova xarxa de Bus comporta modificacions del recorregut d'algunes línies i la reconversió de línies convencionals en línies de la Nova Xarxa de Bus, així com la creació de noves línies convencionals.

Modificacions de recorregut

Modificació de la línia 24:

Plaça de Catalunya - Carmel

La línia 24 ja no arribarà fins al Paral·lel, atès que aquest recorregut quedarà cobert per la nova D50, de manera que acabarà el seu recorregut a la plaça de Catalunya.
Així, mentre la 24 s’escurça, la D50 s’allarga per cobrir part del recorregut i interaccionar amb l’H14 i la D20 a Paral·lel i amb la V11 a Sant Antoni.

Modificació de la línia 60:

Besòs Verneda - avinguda d’Esplugues

Es modifica el recorregut de la línia 60: canvia la branca que va des de Bon Pastor a la Verneda i la Pau, ja que aquest darrer tram quedarà substituït per la nova línia V33.
El 60 deixa de circular pel carrer Balmes de Sant Adrià i anirà per la via Trajana i el carrer de Santander, com feia la B23, per donar més servei al barri. La resta del recorregut queda sense modificacions.

Modificació de la línia V5:

Pedralbes - Mare de Déu de Port.

Modificació de l’itinerari a Pedralbes per millorar la cobertura a les zones escolars.
La V5 modifica el seu recorregut i la ubicació de la terminal al tram final d’avinguda de Pearson. La línia deixarà de fer la volta pels carrers dels Cavallers i Bosch i Gimpera i la plaça de Pedralbes, i el nou recorregut passarà per l’avinguda de Pearson, el carrer de l’Abadessa Olzet i l’avinguda d’Esplugues i es reincorporarà de nou a l’avinguda de Pedralbes. D’aquesta manera, es donarà cobertura a les escoles situades en aquest àmbit del barri.
La resta del recorregut romandrà sense canvis.

Modificació de la línia B23: Diagonal Mar - Montigalà.

Es retalla la branca Bon Pastor - Besòs Maresme de la línia B23, ja que aquest tram final queda cobert per les línies V33, V31, 60 i 136, fet que suposa una millora significativa de la freqüència de pas.
Concretament, l’itinerari és equivalent al de la línia 60 fins a Gran Via i al de la V31 a Rambla Prim.
Per a més informació, consulteu al web de l'AMB.

Conversió de línies convencionals en línies de la Nova Xarxa de Bus

Cobertura del recorregut de la línia 41:

Plaça de Catalunya - plaça de Francesc Macià

La línia 41 deixarà de circular definitivament. La V9 farà un recorregut molt similar entre Francesc Macià i l’àmbit del mercat de Sant Antoni. L’H16 cobrirà el tram del Paral·lel a la plaça d’Urquinaona

Cobertura del recorregut de la línia 42: 

Besòs Verneda - Santa Coloma

La línia 42 deixarà de circular definitivament. El recorregut d’aquesta línia queda substituït per la V33, amb un recorregut pràcticament idèntic que, a més, permet un allargament cap al sud.

Cobertura del recorregut de la línia 50 i nova línia 52: Collblanc - plaça de Catalunya.

Se substitueix la línia 50 per la nova línia 52. El nou recorregut queda escurçat i anirà des de la plaça de Catalunya fins a Collblanc, sense variacions respecte al recorregut actual. El tram suprimit, és a dir, des de la plaça Catalunya fins a Trinitat Nova, quedarà cobert totalment per la nova línia D50.

Cobertura del recorregut de la línia 51:

Pla de Palau - Ciutat Meridiana

La línia 51 deixarà de circular definitivament i el seu recorregut quedarà substituït pràcticament del tot (és a dir, des de la plaça de Tetuan fins a la plaça Roja) per la línia D50, amb un increment de la freqüència de pas. Així mateix, el tram entre el passeig de Lluís Companys i el pla de Palau queda cobert per la línia 39.

Cobertura del recorregut de la línia 66:

Plaça de Catalunya - Sarrià

La línia 66 deixarà de circular definitivament. El tram entre la part alta de l’Eixample i Sarrià queda substituït per la V7 i V9. El tram central de l’Eixample queda­rà cobert per la V13 i una part dels recorreguts es podrà fer combinant les línies anteriors (V7, V9 i V13) amb la 54 i la 59.

Cobertura del recorregut de la línia 143:

La Pau - Sant Adrià del Besòs

La línia 143 deixarà de circular definitivament. El tram del recorregut entre l’estació de Sant Adrià i Cristòbal de Moura es pot fer amb la línia H14. Els desplaçaments entre Sant Adrià i el Campus Besòs i el Fòrum els cobreix la B23.
La V33 permetrà arribar al Campus Besòs i Sant Ramon de Penyafort i la Pau, mentre que els trajectes de la rambla de Prim es poden fer amb la V31.

Noves línies

Nova línia 52

El 25 de juny comença a funcionar la nova línia 52 (Pl. Catalunya - Collblanc).

En el sentit plaça de Catalunya, la línia surt del carrer Riera Blanca i circula pels carrers Sants i Creu Coberta fins a la plaça d’Espanya, on segueix per gran via de les Corts Catalanes fins al carrer de Pau Claris. Un cop aquí, gira per la ronda de Sant Pere, on acaba el recorregut.
En el sentit Collblanc, el recorregut és molt similar. L’única diferència és que a la zona de Collblanc també circula pel carrer d’Arizala.

Nova línia B21:

Finalment, el 25 de juny també s’implantarà la nova línia B21 (Besòs - estació de Sant Adrià), que permetrà una altra connexió entre el barri del Besòs i Sant Adrià a través de la via Trajana. Per a més informació, consulteu la web de l’AMB.

Tornar