Arriba la cinquena fase d’implantació

Arriba la cinquena fase d’implantació

La tardor de 2017 estrenem 4 noves línies, que se sumen a les 16 existents. Amb aquestes línies, la xarxa ja disposarà de 20 de les 28 línies totals del projecte, amb les quals milloraran la sostenibilitat i l'eficiència de la mobilitat en superfície a Barcelona.

Quines són les noves línies?

V5- Mare de Déu de Port / Pedralbes

La línia V5 connecta el barri de Pedralbes amb els de la Marina.
En direcció a Mare de Déu de Port, inicia el recorregut a la part alta de Pedralbes i acaba al carrer del Cisell, passant per la gran via de Carles III, travessera de les Corts, plaça de Sants, gran via de les Corts Catalanes i el carrer de la Mare de Déu de Port. En direcció a Pedralbes, el recorregut és molt similar, pujant per l'avinguda dels Ferrocarrils Catalans i els carrers d’Olzinelles i dels Comtes de Bell-lloc.

V29- Diagonal Mar/Roquetes

La línia V29 uneix el barri de les Roquetes amb Diagonal Mar.
En direcció a Diagonal Mar, inicia el recorregut baixant pel carrer d'Aiguablava, continua pel passeig de Verdum, la plaça del Virrei Amat, l’avinguda Meridiana i s'endinsa al barri de la Sagrera passant pel carrer del Pont del Treball Digne. Finalment, circula per la Selva de Mar fins a Diagonal Mar.
En direcció a Roquetes, el recorregut és molt similar, però per Diagonal Mar circula pel carrer de Josep Pla i, a Nou Barris, pel passeig de Fabra i Puig i els carrers de l’Artesania i la Mina de la Ciutat. 

V31- Mar Bella/Trinitat Vella

La línia V31 recorre verticalment la ciutat, del barri de la Trinitat Vella al del Poblenou.
En direcció a la Mar Bella, inicia el recorregut al carrer del Pare Pérez del Pulgar i acaba al carrer d'Espronceda, passant per la carretera de Ribes i
creuant el barri de Sant Andreu fins a arribar al Poblenou per l’avinguda Diagonal.
En direcció a Trinitat Vella, el recorregut és molt similar, però surt de la Mar Bella pels carrers de Lope de Vega, Bac de Roda i Llull i, a la Sagrera,
circula pels carrers de Berenguer de Palou i del Pare Manyanet. 

D40- Plaça Espanya/Via Favència

La línia D40 connecta el barri de Canyelles amb la plaça d’Espanya.
En direcció a Pl. Espanya, inicia el recorregut al carrer d'Antonio Machado i acaba al carrer de Tarragona, amb parades a punts com la via Júlia,
plaça de Lesseps, travessera de Gràcia i l’estació de Sants.
En direcció a via Favència, el recorregut és molt similar, però circula pels carrers de Buenos Aires, les Camèlies, la ronda del Guinardó i el carrer de
Ramon Albó fins a arribar al carrer de l’Artesania.

Tenim 8 línies més en projecte, que s'implantaran a la primavera de 2018 i a la tardor de 2018, moment en què finalitzarà el desenvolupament de la Nova Xarxa de Bus.

Afectacions a altres línies de la xarxa

La implantació de les quatre línies de la Nova xarxa de Bus comporta modificacions del recorregut d'algunes línies i la reconversió de línies convencionals en línies de la Nova Xarxa de Bus.

Modificacions de recorregut

Modificació de la línia H16:

La línia H16 (Passeig Zona Franca– Fòrum) adequa el seu recorregut a la zona del carrer de Manso i a la zona de Diagonal Mar.

  • En sentit cap al passeig de la Zona Franca, deixa de circular pel carrer de Sepúlveda entre el carrer de Villarroel i avinguda del Paral·lel, per fer-ho per Villarroel, Tamarit, Urgell (pel carril bus de baixada provisionalment), carrer de Manso i continuar per l’avinguda del Paral·lel.
  • En sentit Fòrum, fa el mateix recorregut que fins ara des del passeig de la Zona Franca fins al parc de Diagonal Mar, i un cop aquí en comptes de pujar per Josep Pla continua fins a la plaça de Llevant per arribar al passeig d’Eduard Maristany, on té el nou punt d’origen i final. La terminal de la zona Besòs serà al nou Campus Besòs, de manera que la línia circularà tant a l’anada com a la tornada pel passeig del Taulat entre el carrer de Bilbao i la plaça del Llevant. Després continuarà per Eduard Maristany.

Aquestes modificacions es duran a terme a partir del dia 7 de novembre. La resta de recorregut en tots dos sentit continua sent el de sempre.

Modificació de la línia H14:

Paral·lel – Sant Adrià entre avinguda Meridiana i carrer de Sant Ramon de Penyafort

  • En sentit Sant Adrià, la línia H14 continua sortint del Paral·lel i fa el mateix recorregut fins al carrer de Pallars.

Des d’aquest punt, a partir d’ara circula per Pere IV i Cristóbal de Moura fins a la ronda de Sant Ramon de Penyafort, on continua amb l’itinerari de sempre per arribar a Sant Adrià.

  • En sentit Paral·lel, la línia H14 realitza el mateix recorregut fins a Sant Ramon de Penyafort. A partir d’aquí, circula pels carrers Cristóbal de Moura, Josep Pla, Pere IV, Marroc, Tànger i Meridiana, per continuar després amb l’itinerari habitual fins a Paral·lel.

Modificació de la línia H6: Zona Universitària – Fabra i Puig

La línia H6 modifica el seu recorregut a la zona del Guinardó. Deixa de circular en tots dos sentits per l’avinguda de la Mare de Déu de Montserrat per fer-ho per la ronda del Guinardó, i permet arribar a l’Hospital de Sant Pau pel nou accés.

La línia es manté en tot el seu recorregut des de la Zona Universitària fins a la travessera de Dalt, des d’on continuarà de la manera següent:

  • Circularà per la ronda del Guinardó en els dos sentits, ja que el tram de Mare de Déu de Montserrat queda cobert per la línia D40. Continuarà pel carrer Ramón Albó i carrer d’Arnau Oms i baixarà pel carrer d’Escòcia, fins a arribar a l’avinguda Meridiana, on hi ha la terminal actualment.

Pujarà pel passeig de Fabra i Puig fins a Virrei Amat i continuarà per la ronda del Guinardó.

  • També es modificarà el pas a l’àmbit de la plaça de Lesseps, ja que passarà en superfície i millorarà l’intercanvi amb la V17 i D40.

Modificació de la línia 68:

Plaça Catalunya – Cornellà: La línia 68 adequa el seu recorregut. Per un dels extrems, continua sortint de Cornellà i, amb el  mateix recorregut que fins ara, arriba fins a l’Hospital Clínic, on té el nou punt d’origen i final a la parada 3570

Provença – Muntaner: El recorregut que deixa de fer la línia 68 fins a la plaça de Catalunya es pot dur a terme amb la línia 67, que fa les mateixes parades en aquest tram.

Modificació de la línia 109: Estació de Sants – Polígon Zona Franca

La línia 109 perllonga el seu recorregut fins a l’Hospital Clínic. Fa el mateix recorregut que fins ara entre el polígon de la Zona Franca i l’estació de Sants,i des d’aquí prolonga el recorregut fins a l’Hospital Clínic.

  • En sentit Hospital Clínic, circula per l’avinguda de Roma i els carrers València i Casanovas.
  • En sentit Zona Franca, circula pel carrer de Mallorca i l’avinguda de Roma

Modificació de la línia 91:

En aquesta línia es veu retallat el seu recorregut a l’àmbit de la Rambla, ja que té el final a l’entorn del Mercat de Sant Antoni.

Modificació de la línia 27: Plaça d’Espanya – Roquetes

La línia 27 es manté en tot el seu recorregut des de Roquetes fins a l’estació de Sants, on hi haurà la nova terminal. El tram entre l’estació de Sants i la plaça d’Espanya queda cobert per la D40, que baixa i puja pel carrer de Tarragona.

Conversió de línies convencionals en línies de la Nova Xarxa de Bus

Cobertura del recorregut de la línia 20: Avinguda de Roma – Plaça del Congrés

La línia 20 deixa de circular de manera definitiva. El seu recorregut queda cobert de la manera següent:

  • A la zona de Sant Andreu la línia queda coberta per les línies 191, H8, H10 i V27.
  • A la zona de l’Eixample la línia queda coberta per les línies 47, H8 i H10.

Cobertura del recorregut de la línia 37: Hospital Clínic – Zona Franca

La línia 37 deixa de circular de manera definitiva. El seu recorregut queda cobert de la manera següent:

  • Des de la Zona Franca fins a Sant Antoni, el recorregut queda cobert per la línia H16.
  • Des de la Zona Franca fins a la plaça d’Ildefons Cerdà queda coberta per la V3.
  • Des de la plaça d’Ildefons Cerdà i la plaça d’Espanya queda coberta per la 109, que ara arriba també fins a l’Hospital Clínic.
  • A la zona de l’Esquerra de l’Eixample, el recorregut queda cobert per la línia V11 fins a l’Hospital Clínic.

Cobertura del recorregut de la línia 40: Plaça Urquinaona – Trinitat Vella

La línia 40 deixa de circular definitivament. El seu recorregut queda cobert de la manera següent:

  • A la zona de Sant Andreu, el recorregut queda cobert per la línia V31.
  • A la zona de Sant Martí, el recorregut queda cobert per les línies V29, H12, H14, B20 i B25.

Cobertura del recorregut de la línia 26: Poblenou – Barri del Congrés

La línia 26 deixa de circular definitivament. El seu recorregut queda cobert de la manera següent:

  • A la zona de Sant Andreu, el recorregut queda cobert per les línies H6, V29 i V31.
  • A la zona del Poblenou, el recorregut queda cobert per la línia V29.

Cobertura del recorregut de la línia 36: Passeig Marítim-Can Dragó

La línia 36 deixa de circulat definitivament, però el seu recorregut queda cobert de la manera següent:

  • A la zona de Sant Andreu, el recorregut queda cobert per les línies H6 i V31
  • A la zona de la Verneda i el Poblenou, el recorregut queda cobert per les línies V27, V31, 136, B20 i B25.

Noves línies convencionals

Nova línia 191: Plaça del Congrés – Hospital de Sant Pau

En sentit cap al barri del Congrés, la línia surt de la part alta de l’Hospital de Sant Pau i continua pels carrers Sant Quintí i Indústria per agafar el passeig de Maragall. Un cop aquí, continua pels carrers d’Olesa i Felipe II fins a arribar a la plaça del Congrés Eucarístic.

En sentit cap a l’Hospital de Sant Pau, fa un recorregut molt similar pels carrers Felipe II, Concepció Arenal, Juan de Garay, passeig de Maragall, Sant Antoni Maria Claret i Cartagena per arribar a l’Hospital de Sant Pau. Trobareu tota la informació de la nova línia 191 a les parades del seu recorregut i al web de TMB.

Nova línia 136: Verneda-Hospital del Mar.

En sentit cap a l'Hospital del Mar, el recorregut s'inicia a la rambla de Prim i baixa fins al carrer de Llull. Gira cap a l'avinguda Diagonal i torna a girar per agafar el carrer de Pujades. Continua per aquest carrer fins al carrer de la Marina, des d'on baixa fins al passeig de Circumval·lació. A continuació gira cap al carrer de Ramon Trias Fargas i arriba així al passeig Marítim de la Barceloneta on hi ha el terminal.

En sentit cap a la Verneda, s'efectua un recorregut similar: comença al passeig Marítim de la Barceloneta i gira cap al carrer del Gas fins al carrer del Doctor Aiguader, per on segueix fins a girar cap al carrer de la Marina. Puja per aquest carrer, gira pel carrer de Llull i arriba fins a la rambla de Prim, per on continua fins al carrer de Santander. Després agafa la via Trajana i torna a girar cap a la rambla de Prim, on hi ha la terminal.

Tornar