A peu per Barcelona

Moure’ns a peu
Tots som vianants. Caminar és una activitat totalment saludable, i a la vegada, el sistema de desplaçar-se més econòmic i menys contaminant. Cada dia, a Barcelona, es fan al voltant de 2,5 milions de desplaçaments a peu. Anar a peu aporta beneficis per la salut i per la ciutat. Consulteu informació sobre com anar-hi, zones per a vianants, zones 30, escales mecàniques,.... al web:
Web Camins escolars
Pretén que els nois i les noies de la ciutat guanyin autonomia personal i qualitat de vida mentre van i vénen sols a l'escola, passegen pel parc, van al casal o a fer esport..., promovent alhora un compromís de participació de la comunitat.
"Do the right mix"
Triem la millor combinació per moure'ns Si combinem bé cotxe, transport públic, bicicleta i passejos a peu, de seguida notarem els avantatges. Amb una bona combinació, les ciutats seran llocs més agradables, amb menys contaminació i menys emissions d'efecte hivernacle. Si triem bé ens sentirem millor i el planeta també.

Tots som vianants. Anar a peu és un fet natural i una activitat saludable, i és el mode de desplaçament més eficient juntament amb la bicicleta. Caminar permet, alhora que fer exercici, gaudir del patrimoni arquitectònic i artístic de la ciutat, de la complexitat de la trama urbana, o de la diversitat biològica dels parcs i jardins.

Barcelona és una ciutat amb un clima i una geografia privilegiades, i amb una orografia poc accidentada que permet desplaçar-se còmodament a peu. Les distàncies, a més, són relativament curtes, per la qual cosa moltes de les gestions i activitats quotidianes es poden fer caminant.

Quan es parla de vianants, però, cal tenir en compte que aquest concepte inclou diferents grups d’edat i tipologies de ciutadans amb característiques, habilitats i capacitats físiques diferents a l’hora de desplaçar-se o de creuar un carrer, com els nens, la gent gran o les persones amb mobilitat reduïda.

Barcelona té més de 80.000 persones censades amb algun tipus limitació de mobilitat, la població menor de deu anys supera les 67.000 persones i la major de 70 anys les 250.000. Caminar amb comoditat pel carrer o travessar una via no ha de ser pas una aventura arriscada per a aquestes persones, sinó un pas més en la seva mobilitat quotidiana.

Mobilitat a Twitter

Actualitat

21/07/2017

París i Londres, nous carrils unidireccionals complementaris

Infraestructura. S'inicien les obres per construir d'un carril unidireccional al carrer de París per configurar un nou eix ciclable horitzontal conjuntament amb el carril bici del carrer de Londres.

21/07/2017

Comencen les obres de l'eix bici Sant Antoni Mª Claret - Indústria - Biscaia

Infraestructura. Comença la implementació d'un eix ciclista horitzontal format per dos carrils bici unidireccionals complementaris

17/07/2017

S'inicien les obres del carril bici de l'avinguda de Río de Janeiro

Infraestructura. El nou carril bidireccional s’implantarà en la calçada muntanya del tram de l’avinguda Río de Janeiro comprés entre l’avinguda Meridiana i el passeig de Valldaura.

Llegir més +